söndag, oktober 16, 2005

Till Landskrona

Jag ska åka till Skåne inatt, till Landskrona närmare bestämt. Jag är inte alls säker på hur resan kommer att gestalta sig, men jag är mentalt inställd på att det blir en jäkla pärs.

I bästa fall: Man sover minst hälften av de cirka 10 timmar resan tar, sedan äter man en god lunch och dricker några iskalla öl innan det är dags att bege sig till IP för att se matchen Landskrona-Sundsvall. Sundsvall vinner matchen med 3-0 efter att Jonas Wallerstedt har gjort två mål och sedan är det fest och idel glada miner på hemresan.


I värsta fall (det troliga): Man får inte en blund i ögonen på grund av att några av de övriga resenärerna håller igång med bärs och skrål hela morgonen. Väl framme så äter man en flottig pizza och dricker några ljumma öl. Sundsvall förlorar med 1-2 efter att ha tagit ledningen men tappat och sedan släppt in det avgörande målet på tilläggstid. Hemresan blir långtråkig, ingen säger något på 10 timmar och bussen måste stanna flera gånger för att folk mår dåligt och måste kräkas.

Varför gör jag så här mot mig själv?

Inga kommentarer: