söndag, oktober 23, 2005

Man vänjer sig

Man har ganska ofta olika problem av både större och mindre storlek. Jag har aldrig oroat mig speciellt mycket över de flesta av dem, utan oftast sagt att det löser sig. Efter en del fundering har jag nu börjat misstänka att det faktiskt inte löser sig, utan att det som egentligen sker är att man vänjer sig. Det här har dock poeten, musikern och filosofen Kjell Höglund kommit fram till redan för flera år sedan. Det är synd att man ska vara så hopplöst sent ute.

De fem godaste baguettekompositionerna:
1. Brie/salami
2. Skagen
3. Mozarella/prosciutto/soltorkade tomater
4. Leverpastej/gurka
5. Ost/skinka

Jag måste skaffa mig ett liv, ett annat alltså. Eller.. samma som nu, men med en del ändringar.

Veckans album:
Miles Davis - Birth of the cool

Godnatt

2 kommentarer:

Ida Thunberg sa...

man vänjer sig med kjelle är en väldigt rolig låt.
och ack så sann.
vad gäller påläggen håller jag dock inte riktigt med dig, leverpastej är helt enkelt godare än mozarella.

Mattias sa...

Mozarellan i sig smakar ju inte så mycket. Det är den fina kombinationen med de soltorkade tomaterna som gör den god. Leverpastej är dock inte dumt det heller.