söndag, oktober 23, 2005

Hemma igen

Tillbaka i hemmet efter en snabbvisit i Stockholm. Jag trodde att vi skulle gå på Debaser, men blev istället inlurad på något underligt dansställe. Alla som känner mig någorlunda vet att jag ogärna tar mig upp på dansgolvet, detta av en ganska enkel anledning. De danstrick som kan utövas är nämligen dessa:

*Steg framåt
*Steg bakåt
*Steg åt sidan
*Vicka på höfterna
*Vicka på överkroppen

Eftersom detta är ungefär vad som kan göras, eller åtminstone vad som ingår i min repertoar, så blir det hela ytterst begränast. Efter ungefär 2 minuter har man nämligen gjort alla dessa saker och dansandet börjar följaktligen bli långtråkigt, ölen hägrar och det lediga bordet längre bort i lokalen ter sig allt mer lockande. Men jag försökte i alla fall, ingen ska komma och påstå något annat.

Den här dagen har fördrivits med fika med goda vänner. Kortfattat skulle jag kunna påstå att idag var en bättre dag än igår, även om igår på intet sätt var någon dålig dag. Imorgon har dock hög potential för att bli en dålig dag. Det ska nämligen bli dagen då jag tar tag i saker och ting. Med saker och ting menas främst skolan, jag ska alltså försöka göra skäl för de pengar som CSN skickar till mig varje månad. Det känns inte alls bra, men det brukar vara en skön känsla när man känner att man har gjort någon nytta. Lön för mödan skulle man kunna säga.

1 kommentar:

the lost feeling sa...

hahaha! min kompis dansar på detta vis:
* hoppa upp och ner på stället

själv dansar jag bara efter tillräckligt antal öl.