onsdag, oktober 05, 2005

Brel

Jag blir mer och mer övertygad om att jag faktiskt måste åka hem de 30 milen till mamma och pappa för att se Landskrona-Giffarna på deras vuxna lyxdigital-TV med Säsongskortet. När jag blir vuxen på allvar ska jag minsann se till att skaffa varenda TV-kanal där det ens finns den minsta möjlighet till att de ska sända någonting som innefattar sport, för rätt som det är har Sportexpressen köpt in Sveriges bortamatcher i VM-kvalet eller något sådant. Jag kan knappt bärga mig.

Gick ner på stan en vända idag och fick i mig lite frisk luft. Väl där lyckades jag ramla över en gammal skiva med Jacques Brel för 45 spänn. Det kan vara mitt bästa köp på länge, sjukt pampig musik på pampspråket nummer ett, franska, behöver jag ens säga mer? Det kanske inte är den bästa skiva jag har införskaffat på sistone, men i relation till priset så ligger den bra till för att bli åtminstone månadens köp.

Jag glömmer att köpa tandkräm hela tiden. Snart har jag verkligen misshandlat sönder min gamla tub. Nu är det verkligen helt slut på tandkräm. Måste skriva en lapp eller någonting till imorgon, annars kommer jag inte att våga visa mig utomhus på hela dagen.

Lev väl

Inga kommentarer: