torsdag, oktober 06, 2005

Orättvist

Tanken slog mig plötsligt.
Varför måste vissa få det sämst medan andra får det bäst? Varför måste till exempel jag sitta här och försöka skriva en massa sidor i en uppsats, medan andra får vara ute och dricka öl och leva livets glada dagar? Men det är väl som det ska vara antar jag. Man får det inte bättre än man förtjänar och man är sin egen lyckas smed.

Jag tänkte passa på att framföra en hyllning till mina vänner för att de faktiskt gör saker som förgyller tillvaron för mig. Jag kommer säkert att glömma att nämna hälften, men det är tanken som räknas, eller? För att minimera skaderisken så fuskar jag lite och tittar i telefonboken vad som finns tillgängligt där.

Ania, Bodil, Mia, Bylla, Diana, Ellinor, Eric, Zetterberra, Eva, Ewa, Pär, Henrik, Jens, Johan, Staaf, Joppe, Kalle, Karin, Lisa, Magnus, Martin, Erik, Mike, Nicke, Sampo, Sandra, John, Anders, Johannes, Emma, Anna

Tack alla för att ni faktiskt förgyller tillvaron för mig. Om någon känner sig bortglömd (Gud förbjude) så skicka ett argt mail eller ring, så ska du få en alldeles personlig hyllning.

Varför känns Franz Ferdinands nya skiva tråkig och intetsägande? Varför gör de så här mot oss alla? Jag hoppades och trodde på ett nytt mästerverk á la Oasis Morning glory eller Nick Drakes Bryter Layter, men icke. Jag lär väl köpa den ändå däremot, den kanske växer. Vissa skivor brukar kunna ha den förmågan.


Inga kommentarer: