fredag, oktober 14, 2005

Bekännelser, del 2

Bekännelse: Jag tycker att Pulp Fiction är en riktigt dålig film

Argument som mina vänner använder för att få mig att "veta bättre": Hur många gånger har du sett den? Det kanske inte räcker med en gång för att du ska förstå dess storhet. Prova att titta på den en gång till.

Svar: Eeh.. om jag ser en film en gång och tycker att den är kass så lär jag väl knappast sätta mig och titta på den en gång till, det verkar helt ologiskt. Här har jag slösat bort två timmar av mitt liv och ni säger åt mig att slösa bort två till. Dessutom tror jag mig inte vara så dum så att jag faktiskt inte har förstått filmen.

För övrigt har Quentin Tarantino bara gjort en enda bra film, Reservoir Dogs. Allt annat är mer eller mindre skräp som jag lika gärna kunnat vara utan. Det stora bottennappet nåddes nu senast med Kill Bill. När ska Tarantinos kanonisering egentligen dras tillbaka?

Inga kommentarer: