tisdag, oktober 25, 2005

Silly season

Giffarna tycks ha tuffat till sig betydligt i jämförelse med tidigare. De senaste åren har den officiella linjen varit att alltid sälja spelare som vill flytta från klubben. Nu börjar man med att begära 20 miljoner kronor av Örgryte för Mikael Lustig samt hävda att de enda två spelare som är till salu är Nylund och Gerba, resten ska man tydligen behålla om en försäljning inte "gynnar målsättningen att gå upp i Allsvenskan". Jag tycker att det är fint med lite tuffare takter, även om det är lite sent nu. Enligt Sportbladet är dock även Dahlberg och Wallerstedt aktuella för spel i allsvenska klubbar och det skulle förvåna mig om inte åtminstone Dahlberg försvinner innan April, låt oss dock hoppas att man har vett att ta väldigt bra betalt.

Jag vill ha Foppa som tränare. Han har knappt någon erfarenhet, men han har åtminstone klubbhjärta. Om jag inte får det så vill jag ha George Graham. Jag tror att han skulle kunna göra underverk.


Min önskelista på tränare inför nästa säsong:
1. Foppa

2. George Graham

3. Tommy Söderberg

4. Erik Hamrén
5. Rikard Norling


Mer trolig lista på Giffarnas kansli:

1. Drillo

2-5. Annan godtycklig norrman med fotbollsmördarambitioner

Vad gäller sportbladets silly season-artikel så kändes det för övrigt väldigt snopet att klicka in sig på den och finna att Giffarna inte fanns med. Jag har tydligen inte vant mig ännu.

Inga kommentarer: