fredag, oktober 28, 2005

Mats Hård

Det har säkert inte undgått någon att Mats Hårds identitet inte längre är någon hemlighet. Hård heter egentligen Olle Svalander, är frilansjournalist och håller på... Elfsborg?!

Ok. Jag skulle kunna tänka mig att någon diktar ihop en historia om att han är en dryg storstadsjournalist med inkompetenta kollegor. Jag skulle inte heller bli förvånad över att någon fantiserar ihop ett kärleksliv med två olika kvinnor. Däremot hade jag aldrig, aldrig i mina vildaste fantasier kunnat föreställa mig att någon frivilligt skulle ljuga om att han hejar på Giffarna!

Men jag borde ha förstått. Borde ha kunnat se att smärtan inte var äkta, att den inte var tillräckligt stor. Det finns något för få sågningar av Mikael Åskoogh, Edib och Jan Halvor för att det ska gå ihop, för få uppgivna inlägg av nu skiter jag i det här-karaktär.

Dock är det fortfarande en riktigt bra blogg/bok. Skönlitterär eller inte spelar mindre roll i sammanhanget. Texten är ju ändå densamma.

Elfsborg. Det är ju för fan ett mittenlag, de har ju ett kvalitetsmittfält. Framför allt så har deras supportrar inte ens genomgått A-kursen i Konsten att förlora.

1 kommentar:

Ida Thunberg sa...

Jo, det spelar roll, det där med boken. Det är inte samma sak nu!! Men det har jag redan avhandlat i min egen blogg så jag ska inte ta upp mer plats om detta även i någon annans blogg...
Trevligt med pubrunda - hoppas inte sviterna är alltför stora idag!