lördag, oktober 29, 2005

... 13 öl senare

Det var naturligtvis Kalmar som hade den extremlånga kön och inte ÖG. På ÖG är det ytterst sällan köer överhuvudtaget och aldrig någonsin innan klockan 22 åtminstone. Eftersom jag inte vill vara någon historierevisionist så tänker jag dock inte redigera inlägget jag skrev inatt.

Enligt Dagbladet så är Peter Olofsson på väg till Häcken. Olofsson är, om jag har förstått det rätt, kontraktslös och kan alltså gå mer eller mindre gratis till göteborgsklubben. Vad hände egentligen med klubbkänslan? Mattias Nylund, som i princip redan är förlorad för oss till nästa säsong valde i alla fall att skriva på ett nytt kontrakt för att klubben skulle kunna få lite pengar för honom. Jag har full förståelse för att man vill spela i Allsvenskan om man platsar där, men har man spelat ur ett lag ur en serie så tycker jag gott att man kan ta sitt ansvar och hjälpa laget så gott det går, till exempel på det föredömliga sätt som Nylund gjort.

Peter Olofsson var en av Giffarnas bästa spelare under hösten, under våren fick han dock ingen att dra på smilbanden. Jag är osäker på hans kapacitet och tror inte att det skulle utgöra en speciellt stor förlust om han försvann. En kille som Kalle Ljungberg kan säkert göra ett gott jobb på samma position.

Det roliga är att jag om 50 år kommer att stå på IP och harangera om att när jag var ung, då fanns det en spelare som hette Olofsson. Han var den snabbaste som skådats på den här arenan och en gång sköt han ett mål som var så snyggt att till och med domarna applåderade.
Underskatta aldrig glömskans och nostalgins makt.

Inga kommentarer: