söndag, november 13, 2005

Vin i ensamheten

Jag såg precis det senaste avsnittet av Gilmore Girls och drog i mig en flaska vin, och jag undrar bara; vad var det bra för? Vinet alltså, Gilmore var bra.

Gilmore Girls: Bra avsnitt. Jess var tillbaka, honom har man inte sett till på en smärre evighet. Om jag fick bestämma så skulle Rory lämna Logan snarast och gå tillbaka till Jess, han är betydligt coolare.

Vinet: Inget vidare. Det var ett argentinskt vin, Santa Ana Malbec-Shiraz med artikelnummer 2033. Det kostade 70 spänn. För de pengarna kan man få tag på bättre grejor, så slösa inte bort det. Det kan även vara så att jag inte är någon Shirazkille, det är inte helt lätt att svara på i dagsläget.

Nu: Antagligen sömn, därav det onödiga i vindrickandet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Såg att du använde dig av semikolon i det här inlägget. Jag tycker fantastiskt mycket om semikolon, men hur man egentligen använder det är, åtminstone för mig, något av ett mysterium. Vill inte du, språkvetare och lingvistikprofet som du är, vara snäll att berätta lite om hur man egentligen använder sig av detta det tveklöst snobbigaste av alla skiljetecken?

När du ändå är igång kanske du även vill reda ut hur man egentligen säger "piano" i bestämd form plural...