söndag, november 20, 2005

Nya nötter

Snacksjätten OLW har ganska nyligen kommit ut med nyheter på jordnötsfronten. Ända sedan mannaminne har vi haft de klassiska saltade jordnötterna, och på senare år har dessa kompletterats med chilinötter och torrostade jordnötter. När jag var på affären igår så fick jag dock syn på något helt nytt, Peanuts supreme blue cheese, jordnötter med smak av mögelost. Det lät naturligtvis alldeles för vansinnigt för att jag skulle kunna motstå att köpa dem, en sådan bisarr kombination kan inte få gå oprövad förbi.

Redan i första tuggan kände jag det som jag misstänkt redan innan, nötterna var inte alls goda. Ärligt talat så kände man inte smaken av nötter alls, det smakade mest ost. Men jag åt upp hela påsen ändå, 145 gram. Det säger nog mer om mig än om nötterna.

Rykten och bekräftelser i den lilla fotbollsvärlden (Sundsvall med omnejd):

Jonas Wallerstedt på väg till IFK Göteborg. Enligt källor som inte ska betraktas som allt för säkra, så har Wallerstedt en hel del anbud att ta ställning till. Flanörerna kommer alltså med största sannolikhet att gå miste om Walles välkända ansikte på Café 1891 nästa sommar.

Andreas Ingel är klar för Gif Sundsvall. Vet ingenting om honom, men det är alltid bättre med spelare in än med spelare ut.

Johan Patriksson från Ljungskile har varit på besök hos klubben. En forward som gjorde en hel del mål i Superettan förra året, och som då rimligtvis bör kunna göra ännu fler i ett bättre lag.

Roy Keane lämnar Manchester United. Tränare Wilson (gammal Utd-spelare) kanske kunde slå en signal och se hur sugen Keane är på att varva ner i Sverige. Med Figo OCH Keane i laget är jag nästan säker på att sejouren i seriesystemets utkanter blir ettårig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har fortfarande inte förlåtit snacksbranschen för att den av någon outgrundlig anledning drog in försäljningen av Sourcreme&Onion-nöten. Det var den godaste nöten av dem alla. En liten kulinarisk sensation, i all sin enkelhet.

Anonym sa...

...på tal om nötter! Dahlberg ska stanna i GIF