måndag, november 21, 2005

På jungfruresa

Idag invigde jag äntligen de löparskor som jag köpte för en dryg vecka sedan. Jungfruresan gick över fem kilometer löpband på Friskis och Svettis, bara dårar och ryssar springer utomhus i det här vädret. Jag är i alla fall nöjd med skorna, de tog mig dit jag ville på tiden 24:30 minuter, en rätt hygglig tid enligt mig. Nu sitter ni säkert där hemma och skrattar åt min bristande fysik, taskigt enligt mig, men ingenting jag kan göra åt.

Annars så har jag mest tillbringat dagen med att försöka slutföra uppsatsen, eller åtminstone ett utkast till uppsatsen. Jag räknar med att bli färdig någon gång imorgon, ikväll hinner jag knappast helt färdigt, det är ju Godmorgon alla barn om tio minuter, sista avsnittet dessutom. Dags för skolinspektören från Helvetet att göra entré.

Det underliga med de jordnötter jag köpte i förrgår, de med smak av blue cheese, är att näringsvärdet i dem är lägre än i vanliga jordnötter. Man tar alltså en nöt, tillsätter en massa ost, och vips så blir kalorierna färre! Kan någon som är insatt förklara för mig hur det här går till? Jag kommer att grubbla ihjäl mig.

För övrigt så tycker jag inte att jordnötter med sourcream & onion låter som någon kulinarisk succé det heller. De torrostade nötterna är mina klara favoriter, tätt följda av de gamla, hederliga saltade.

Dagens finaste bitar:

1. Man in a shed - Nick Drake
2. The Art teacker - Rufus Wainwright
3. Poor boy - Nick Drake
4. Like a rolling stone - Bob Dylan
5. Hometown waltz - Rufus Wainwright

1 kommentar:

Anonym sa...

Dagens vinaste bitar? VA?