onsdag, november 09, 2005

Blåst på konfekten

Allt håller på att gå åt skogen.
Helt plötsligt så verkar alla rykten hit och dit mest vara osanningar. I dagens Sundsvalls Tidning sägs att Wilson är nära ett kontrakt och att han förmodligen tar med sig sin assisterande tränare från förra säsongen. Det enda som man nu har att hoppas på är ett citat av Urban Hagblom i samma artikel: "Vi ska ha en huvudtränare och en assisterande tränare. "Vi har ett huvudspår och vi följer den plan som vi har haft, det vill säga att vara klara i mitten på november."
Något vagt. Hela världen vet ju att Wilson är aktuell och att parterna träffats, senast igår, så varför vägrar Urban att nämna några namn? Dock känns det här mest som att gripa efter tunna små halmstrån som blåser omkring i orkanvindar.

Jag vill inte ha Wilson längre. Jag vet att jag var positiv för någon vecka sedan, men har man blivit lovad champagne så känns öl inte särskilt roligt längre, även om det kanske hade smakat gott annars. Jag har gått och fantiserat ihop det ena namnet efter det andra hemma på kammaren, och sedan landar det i någon engelsman som man aldrig har hört talas om. Jag har helt enkelt lärt mig förstå hur de stackarna som tippar nobelpristagare känner sig.

Jag hittade för övrigt en intressant detalj på Gif Sundsvalls hemsida igår. Under rubriken "Gif-fakta, allt du behöver veta om föreningen hittar du här" så står... ingenting. Det är helt blankt, en tom, vit sida. Till och med de ansvariga har givit upp alltså. Det känns inte speciellt förtroendeingivande.

Inga kommentarer: