tisdag, november 15, 2005

Da Vinci Mode!

Da Vinci Mode! Raskenstam, släng dig i väggen. Här har vi folk som vet hur man lurar till sig pengar. Da Vinci Mode! Hur gick snacket när de kom fram till den skivan?

-Ja, du vet. Den här boken, Da Vinci Code, den har ju sålt rätt bra. Så vad sägs om att vi gör en skiva som lätt kan förknippas med den boken?

-Hmm.. jag gillar idén, men vad ska vi ha för musik på den skivan? Klassisk musik säljer ju inte så bra.

-Det är bara att vi tar lite stämningsfull musik. Släng in några sådana där Gregoriankörer, sånt har fungerat förr.

Det är just det som är det horribla. Låtarna på skivan har absolut ingen anknytning till Da Vinci, om de har det så har jag missat den kopplingen totalt. Jag skulle hellre köpa alla skivor som låtarna ligger på i original än att köpa Da Vinci Mode. Det skulle kosta bra mycket mer pengar, men jag skulle åtminstone få behålla min själ.

De hade någon slags enkätundersökning på Ekonomikum igår. Man skulle svara på ett antal frågor om sin hälsa. En fråga löd: Finns det någonting i ditt övriga liv som påverkar din hälsa negativt? Flickvän saknas; skrev jag. Vete sjutton om det är helt sant, men det såg åtminstone fint ut på papperet.

Inga kommentarer: