måndag, november 14, 2005

Guldbollen

Första dagen av det nya livet har gått hyggligt. Jag gjorde en nätt kostomläggning; mer grönsaker, mindre fett. Motionen uteblev däremot, jag har alldeles för mycket att göra i skolan för att ha tid eller ork med alltför mycket just nu. Kanske kan bli en promenad senare ikväll.

Det är Fotbollsgalan på TV4 om tio minuter. Till och med Ralf Edström tycker att Zlatan ska ha Guldbollen, Ralf Edström! Jag har aldrig hört honom säga ett gott ord om Ibrahimovic någonsin tidigare. Om Aftonbladet ger den till någon annan än Zlatan så lovar jag dyrt och heligt att aldrig i hela mitt liv köpa ett enda nummer av tidningen och inte ta någonting jag läser där på allvar.

Jag har insett att min listning av godispreferenser inte var helt genomtänkt. Min stora mening med inlägget var dock att föra fram Bridgeblandning som det ohotade pensionärsgodiset nummer ett. Den andra listningen kan alltså tas med en nypa salt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Zlatan får den... det är lika självklart som att Bill Gates har råd att köpa en Volvo med turbo. Eller att påven är katolik... och allt sånt där... det är inte ens kul...