fredag, november 18, 2005

Trött man blir: textversionen

Inom kort är jag både hemlös och arbetslös som det ser ut i nuläget. När jag började på lärarprogrammet så talades det vitt och brett om att det fanns jobb i överflöd och att behoven bara skulle öka med åren. Nu har de där åren gått och jag har inte sett till speciellt många jobb alls. Vad hände egentligen?
Min teori är att då alla trodde att lärarutbildning var ett säkert kort för att få arbete så ökade antalet lärarstuderande med ungefär 500 procent på två terminer. Ergo: nu när jag är ute och söker arbete så finns inte den omtalade bristen kvar längre. Nu har jag ju fortfarande någon månad på mig innan situationen blir ohållbar, så det kanske hinner lösa sig innan dess. Om inte så blir det helt enkelt en kärv vår.


Dagens citat kommer från en kvinna som jag hörde på stan. Hon frågade sin man, arbetskamrat eller vad han nu var:
"Den där Thomas Nordahl, är det typ Stefan Rehn?" Och jag undrar bara: Vad menade hon? Egentligen?

Jag stod och höll i Born to run-boxen idag. Den kostade 329 kronor och jag var millimeter från att slå till. Men så bestämde jag mig för att låta det bli en belöning åt mig själv istället, att jag får köpa den om jag får in uppsatsen i tid på tisdag. Det ska bli fantastiskt när jag väl har den här hemma. Springsteen med skägg och färdig uppsats, det blir inte mycket bättre än så.


Det har varit väldigt mycket
text och få bilder på sistone.

Eftersom det lätt kan se lite
tråkigt ut så slänger jag in

en bild på en karaokekväll
från i våras.
Det var tider
det. Se så roligt vi hade:


1 kommentar:

Anonym sa...

Snälla, säg att du och killen i country-skjortan där bak agerade doakör åt de två skönsjungande herrarna i förgrunden. Det ser så ut iaf... Det måste ha låtit ljuvligt...