fredag, november 11, 2005

Ny tränare

Det blir David Wilson som tränar Gif Sundsvall nästa år. Det stora namnet uteblev helt, och ingen ur klubbledningen har ens kommenterat de ihärdiga ryktena. Det är lite tråkigt, Wilson är inte direkt något namn som kommer att få fotbollsfebern i Sundsvall att stiga fram till premiären, men jag tänker vara försiktig med att döma ut honom innan jag har sett vad han faktiskt kan. Han är åtminstone ganska ung, 36 år, och faktum är att jag hellre ser honom än ett mer meriterat namn som Cratz eller Mats Jingblad, vilka snart har roterat omkring i varenda allsvensk klubb. Å andra sidan så tyckte jag väl ungefär likadant förra året, när Halvorsen dök upp, och hur det gick syns alldeles för tydligt i 2006 års seriesystem. Men en sådan miss kan väl inte ens Sundsvall göra två år i rad?

►Vem var det som spred ut ryktet om en stortränare? Jag skulle väldigt gärna vilja veta om det fanns något som helst fog för påståendet. Varför kan inte klubben kommentera det hela?

Det kommer att bli anfallsbrist inom kort. Så vitt jag har förstått det så är i stort sett alla klubbens anfallare (Gerba, Dahlberg, Wallerstedt, Brännström) på väg bort. Dags att värva? Rubarth? Erik J? Vem som helst som inte kommer från godtycklig division 2-klubb och uppenbarligen inte håller måttet på högre nivå?


►För övrigt så har Springsteens The wild, the innocent & the E-street shuffle gått om Martha Wainwright i antal lyssningstimmar den här veckan. Precis som i idrotten så kommer de i sanning stora mästarna alltid tillbaka.


Inga kommentarer: