onsdag, november 16, 2005

Nu jävlar Svante!

Det nya livet går ganska hyggligt får jag säga. Träningen har fått stå tillbaka lite på grund av en ganska intensiv skolperiod, men att sköta studierna är ju också det en del i ett bra leverne. Ikväll kanske jag till och med kommer att ta mig iväg till gymmet dock, så nu är jag verkligen igång på allvar.

Det var en dam framför mig i kassan igår som köpte Skotte. Hon såg inte ens ut att skämmas för sig. Men det finns alltid människor utan samvete, sådana som slänger upp sin Fib-Aktuellt på disken, skrocker lite och säger något i stil med att "Ja du, nu ska det hem och spelas ljuva melodier på skinnflöjten."
Det är ju trots allt så tydligt att de flesta som köper Skotte fortfarande gör det i smyg.

Nu ska jag återgå till uppsatsen. Jag siktar på att bli nästan klar före helgen, så att jag åtminstone kan ta det lugnt med gott samvete. För ta det lugnt kommer jag garanterat att göra i vilket fall som helst. En så bra människa så att jag arbetar på helgerna har jag fortfarande inte blivit, men i det fallet kan jag ju alltid åberopa tredje budet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Joppa Lärkan käkar Skotte... bara så du vet... men han är ju Joppa Lärkan... han gör sjuka saker utan att skämmas...

Anonym sa...

Jag klickade mig in på den här sidan och tänkte: Vad är det för skit?? Sen klickade jag mig ut tillbaka från sidan och tänkte: Vad var det för skit??

Anonym sa...

Äh... Vad onödigt.

"Ja du, nu ska det hem och spelas ljuva melodier på skinnflöjten."

Fy, så osmakligt...