torsdag, november 03, 2005

Äntligen!

Jag har äntligen lyckats köpa ett par nya jeans. Det känns som att jag har letat ett par snygga i rätt storlek i en smärre evighet nu och det är troligen inte heller så långt ifrån sanningen.
En gång då jag var som mest desperat, det var väl för ett par månader sedan, så skrev jag ett mail till modegurun Ebba von Sydow för att få lite moraliskt stöd. Ungefär så här skrev jag:

Hej Ebba, tack för en bra blogg.
Jag har en fundering, du nämner ofta wrapklänningar i dina texter och jag är väldigt nyfiken på vad en wrapklänning egentligen är för något, jag vore tacksam om du förklarade det för mig.
Jag är dessutom väldigt fundersam på varför det ska vara helt omöjligt att hitta ett par vettiga jeans om man är över 1,90 lång. Jag kan förstå om italienska designers, som väl är max 1,72, inte kan tänka sig att det kan finnas så långa människor, men det finns väl även svenska designers som borde veta bättre.


Vänliga hälsningar
/Mattias

Det var åtminstone det huvudsakliga innehållet i texten, eftersom det var ett tag sedan och jag i ärlighetens namn hade några öl i kroppen, så minns jag inte mer precist hur det faktiskt stod. Men det viktiga i det hela är att Ebba - som hävdat att hon svarar på alla mail hon får - inte svarade! Till och med hon svek mig i min svåra stund. Ack, Ebba, varför gjorde du mig besviken?

Nu är problemet ändå löst som sagt, och snart kanske även italienarna börjar tillverka längre jeans, nu då 1,92 Zlatan har etablerat sig på allvar.

Inga kommentarer: