söndag, november 13, 2005

Gått under

Jag är helt färdig, slut som artist, finito, kalla det vad ni vill, men jag känner mig redo att närsomhelst bara kraschlanda i sängen och inte kliva upp på åtminstone ett par dygn. Jag kan inte leva så här längre, det osunda levernet börjar sakta men säkert få ett ansikte som känns alldeles för bekant.

Imorgon ska allt förändras. Jag har ordnat med det mesta. Inhandlat nya löparskor, fyllt kylskåpet med nyttig mat och ställt väckarklockan på 07:00. Från och med imorgon så ska jag bli en sund och effektiv människa. Till och med jag själv tror att det mycket väl kan gå åt skogen, men det ska bli spännande att försöka. Jag behöver all energi jag kan få för att orka med slutspurten av höstterminen, det är en hel del som måste ordnas.

►Semikolon används, så vitt jag vet, som ett slags mellanting mellan punkt och komma, alltså där man inte riktigt vill avsluta en mening, men där man tycker sig behöva ett kraftigare skiljetecken än ett futtigt komma. Jag
använder mig av det ganska ofta, förmodligen felanvänder jag det också ganska ofta, men eftersom så få har koll på hur reglerna för semikolon är så kommer jag undan med det.


Bra låt: Hometown Waltz av och med Rufus Wainwright. Bästa popmusikvalsen sedan Elliott Smiths Waltz #2

Gott om fantasi är det ont om.

Inga kommentarer: