söndag, november 06, 2005

EFIT

Min kompis Karin tipsade om någonting som heter EFIT, det står för Ett foto i timmen och tycks helt enkelt gå ut på att man ska ta ett foto i timmen under en vanlig dag. Igår var det tydligen EFIT-dag, men eftersom jag missade den så tänkte jag ha min egen EFIT-dag idag istället, det är lite mer indie också. Jag vill varna för starka scener och poängtera att den här dokumentationen mest bör användas som avskräckande exempel på hur söndagar kan fördrivas:


10:30 - Har nyss stigit ur duschen. Kom upp i ganska bra tid trots allt, men jag brukar sova dåligt när jag har druckit alkohol.


11:30 - Tar en promenad för att piggna till lite. Highway 61 revisited i hörlurarna.


12:30 - Fortfarande på promenad. Såg en intressant bil. Pele var ju anfallare. Jag skulle nog hellre anlita Maldini eller Beckenbauer om jag var ute efter säkerhet.


13:30 - Fika hos mormor. Hennes bror var också där och hälsade på.


14:30 - På väg hem från mormor. Stannade och köpte en kabel på Claes Ohlson. Naturligtvis så visade det sig att den inte passade. Den här gången vandrade jag framåt till tonerna av The wild, the innocent & the E-street shuffle.

15:30 - Surfar lite. Försöker få någon klarhet i det envisa ryktet om en stortränare på väg till Giffarna. Har fortfarande ingen aning om vem det kan vara.


16:30 - Tittar på Milan-Udinese. Det blev 5-1 till slut.


17:30 - Ny match, Manchester Utd-Chelsea. Unitedspelarna kämpar som djur mot ett anstormande Chelsea.

18:30 - Fortfarande samma match. Till slut vann United med 1-0. Nu är jag bara en match ifrån att kunna inkassera 300 kronor.

19:30 - Läser lite om Landsfadern med stort L och lyssnar på Martha.


20:30 - Dags för middag. Jag orkade inte laga någon middag, så det fick bli en pizza. Det är tråkigt att laga mat åt sig själv.

21:30 - Getafe-Barcelona på Tv4+. Det står 0-1 i paus. Om Barcelona vinner så är pengarna mina.


Troligen kommer jag att bli uppe någon timme till, men jag känner att det är dags att sätta punkt för EFIT-projektet här. Ha som sagt i åtanke att det här är min söndag och att den på intet sätt bör försöka kopieras, då den kan orsaka allvarlig förslappning hos utövaren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till pengarna då Barca vann med 3-1.

Anonym sa...

Yeah. Det är coolt med EFIT, även om man väljer en egen dag.