lördag, december 31, 2005

Tid för summering

Året 2005 är snart till ända och därmed är det på sin plats att se vad som mest förgyllde vardagen under de gångna 365 dagarna.

Årets bästa

Skivor:
1. Martha Wainwright - Martha Wainwright
2. Rufus Wainwright - Want Two
3. Ane Brun - A Temporary Dive
4. Moneyrother - To Die Alone
5. The White Stripes - Get Behind Me Satan
6. Architecture in Helsinki - In Case we Die
7. Kristofer Åström - So Much for Staying Alive
8. Art Brut - Bang Bang Rock'n'roll
9. Hägga - Bojsenburg
10. Laleh - Laleh

Böcker (som jag läst under året. Jag har inte läst tio böcker från 2005. Så rik är jag nämligen inte.)

1. Jeffrey Euginides - Middlesex
2. Per Hagman - Att komma hem ska vara en schlager
3. Michael Cunningham - Timmarna
4. Mats Hård - Konsten att förlora
5. Edward P. Jones - The Known World

Filmer (väldigt godtyckligt. oklart om alla kom i år.)

1. Sideways
2. Undergången
3. Gosskören
4. Wallace & Gromit - Varulvskaninens förbannelse
5. It's all Gone Pete Tong

Där har ni det. Jag har förmodligen glömt hälften, men det är inte mycket att göra åt nu. Nu är det istället dags att börja lägga fokus mot infirandet av ett nytt år, ett som förhoppningsvis rymmer än mer roligheter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åström får alltså en 7:e plats... med en skiva som innehåller en bra låt?! Skandal säger jag! James Blunt är fan värdigare...