fredag, december 02, 2005

Alternativ alkohol

Jag har precis varit ute och druckit öl och ätit hamburgare. Det blev en hel del konstiga öl ikväll. Här är en lista på vad som druckits:
*Breznak
*Jämtlands President
*Den mörka Staron
*Fiddler's elbow
*Monhy Python's Holy Ail

Ska man ändå bara ut och dricka några öl så kan man lika gärna prova något nytt. Det är i alla fall den filosofi jag brukar anamma.

För övrigt så vill jag jättegärna ha ett arbete, gärna nu. Så fort som möjligt. De skulle ringa idag eller på måndag sa de. De ringde icke idag, måndag återstår.

10 Höjdare

2. Johan åker igenom en fönsterruta

Vi hade varit ute och haft trevligt. Jag hade lämnat in en stund tidigare och gått åt mitt håll. Johan och några andra var således på väg någonstans, förmodligen till någon form av kebabställe, vilket är var kvällarna brukar sluta. Bäst som de vandrade omkring så fick en överaktiv vän, namn konfidentiellt, för sig att han skulle visa dels hur stark han var och dels hur liten Johan var. För att belägga detta så lyfte han helt enkelt upp Johan rakt upp i luften, men detta räckte tydligen inte. Jag vet inte om det var en olyckshändelse eller om det bara var ännu ett sätt att visa att han var Johans överman vad gällde muskelkapacitet, men plötsligt så flög Johan rakt emot, och rakt in i, ett stackars felplacerat skyltfönster. Skadegörelsen var alltså total, både på den kastade och på det fönster som offret föll på. De inblandade skyndade dock därifrån snarast möjligt, och blev bara sedda av ett fåtal, vilka oskadliggjordes på ett tämligen smidigt och effektivt sätt. Några dagar senare satt ett nytt fönster på plats. Vilket öde som drabbade det gamla förtäljer dock inte historien, men de som har någorlunda god slutledningsförmåga kan säkert lista ut det själva.

Imorgon: Vinnaren!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! "Johan flyger in i ett fönster" hamnar lätt sådär högt upp på min lista med! Det var en helt bisarr händelse.

Den mörka Staron är, och kommer alltid att vara, en modern klassiker. Jag har hört att dom har den på Oscar också, numera...

Anonym sa...

En pricip som du brukar anamma? Jag vill minnas att du dricker billigaste tappölen på ren rutin vartän du går?

Anonym sa...

yeas... jag kom tvåa! Inte dåligt... tack Denkan!