fredag, december 23, 2005

En legend tar farväl

Serietidningen Buster har lagts ner på grund av bristande läsarintresse. Kulturskymning!
Vad läser egentligen dagens ungdomar för serier. Jag hade sjuka mängder Kalle Anka och Buster när jag var yngre, min lillebror har nog inte en enda tidning.

Det kanske var lika bra det som hände i och för sig. Jag bläddrade i en Buster för 3-4 år sedan och såg att den var i färg. Det såg inte riktigt klokt ut. Idrottsserier gör sig uppenbarligen bäst i svartvitt. Rovers United var nog den bästa serien förresten, tänk så många profiler de hade i sitt lag: Terry Evans, Alex Jones, Benny Grainger, Josh Tee, Charlie Barr m.fl Är det förresten någon som kommer ihåg vad managern hette? Han som var spelare först, men sadlade om till manager på senare år. Åshöjden i serietidningsform var också en höjdare, dessutom fick man fina miniposters med i alla nummer, säg den tidning som har sådant nuförtiden.

Det var, tamejfan, bättre förr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Coachen hette Joe Pearson (typ)... och min favorit var Alex Jones och Josh Tee...