torsdag, december 22, 2005

Chokladmysteriet, del 2.

Alla har väl sett den exceptionellt roliga Alladinreklamen. "Vi brukar först börja med att äta mat" osv. En sak som slog mig när jag såg den reklamen för ungefär hundrade gången i år var att de två chokladbitar som lämnades kvar i asken var de beryktat osmakliga Körsbär i likör. Det är de här och Romrussin som är de minst omtyckta bitarna i Alladinaskarna, väldigt få skulle sörja om de försvann och ersattes med några läckra nougat- eller nötchokladbitar. Reklamen visar till och med att inte ens Alladinproducenterna själva tycks ha speciellt mycket till övers för bitarna. Varför byter de inte bara ut dem? Skotte och Körsbär i likör finns fortfarande kvar på marknaden. Jag tror att Kungen tycker om dem, det är den enda rimliga förklaringen.

Jag kom precis hem till mamma och pappa i Sundsvall. Ett mörkt, tomt hus och en skällande hund var allt som mötte mig. Var är alla människor? Sistaminutenhandel månne?

1 kommentar:

Anonym sa...

...det måste finnas äckliga för att finnas goda...