måndag, december 05, 2005

Årets konsert?!

Ikväll spelar Martha Wainwright på Berns! På Berns! Med fullt band! Det kan bli precis hur bra som helst. Om det bara låter hälften så bra som på skiva så blir det ändå en bra spelning, om det låter lika bra eller till och med överträffar skivan så blir det en oförglömlig upplevelse. Jag ska passa på att fråga henne om Gerba också, om jag nu får chansen.

Jag drömde för övrigt om just den frågan för några nätter sedan. Jag träffade fröken Wainwright på en fest, och tog då tillfället i akt om att fråga henne om hon kände till den förre Gif-anfallaren. Svaret jag fick blev en lång, lång utläggning som till slut mynnade ut i att hon kom från Canada och att man där inte tittade på fotboll utan på ishockey. Fan vet varför hon var tvungen att tjata så länge om det istället för att bara säga nej, men hon verkade trevlig i alla fall, även om det nu bara var i drömvärlden.

Rufus Wainwright spelar i Bristol ikväll, tyvärr får jag säga. Jag hade annars hoppats lite på att han inte skulle haft någonting särskilt för sig och därför bestämt sig för att hänga på lillasyster och gästspela lite. Men de verkar förstås inte tycka om samma typer av musik, åtminstone inte av musiken de själva spelar, så de kanske inte samarbetar så mycket. Annars hade en maffig duett inte suttit helt fel.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är jättenfiken på hur spelningen faktiskt var?