söndag, december 18, 2005

Tråk-David

Igår skrev jag om en av de stora nutida flickidolerna; Robbie Williams. Att just han är tjejernas idol är för mig fullt rimligt. Han är både snygg, rapp i käften och har bra sångröst. En annan flickfavorit är David Beckham. Varför´just han är så populär har jag däremot svårare att förstå. Han har visserligen en del förtjänster genom sitt utseende, men sen då? En gudabenådad högerfot. So what? De allra flesta av hans beundrare är inte direkt några fotbollshulliganer.
Har ni förresten hört när han pratar? Det har knappt jag heller. Karln har varit megakändis i 10 års tid utan att ha sagt ett ord till någon. Han verkar närmast sjukligt blyg, Englands svar på Ingmar Stenmark. Sjunga kan han nog inte heller, men det vet jag faktiskt ingenting om.
När Beckham har slutat med fotbollen så kommer han nog att köpa ett stort slott på någon enslig plats, gärna en ö, och sedan sitta där och trycka för sig själv. Ingmar Stenmark var åtminstone lite nydanande på sin tid, Beckham känns bara tråkig.

Slutsats: Det var bättre förr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

tycker du om långa tjejer?

Anonym sa...

Beckam är kung!