lördag, december 17, 2005

Nattgäst

Jag var på fest igår. Eftersom jag hade druckit några öl så glömde jag att låsa min dörr när jag kom hem på natten. Ingen direkt skada skedd kan man tycka, jag har glömt både nyckeln i dörren och att låsa förr, eftersom jag bor i korridor så är det ändå två andra dörrar som måste forceras innan man får tillträde till min egen.

Men: Jag vaknade plötsligt imorse av att någon reste sig ur min soffa och gick in i duschen. Jag funderade på vem det kunde vara.
Någon i korridoren som tappat nyckeln och tagit sig friheten att känna på min dörr?

Knappast troligt då de som sagt behöver nycklar för att ta sig in både i huset och i korridoren.
Godtycklig byggnadsarbetare som behövde gå på toaletten?
Tja.. klockan var i och för sig runt 06:30, vilket är ungefär lunchtid för hantverkare, men det är ju lördag idag.


Hon kom tillbaka igen efter ett tag. Tänkte kanske gå och lägga sig igen, vad vet jag.

Jag:
Hallå där!

Hon: Hej. Jag har visst gått fel.
Jag: Ja, du har visst det.

Hon gick iväg. Kom tillbaka efter 30 sekunder.

Hon: Men.. var ska jag då?
Jag: Jaa du, fråga inte mig

Hon gick iväg igen. Jag klev raskt upp och låste dörren. Jag har verkligen inte den blekaste om hur hon tagit sig in eller hur länge hon faktiskt legat i min soffa tidigare under natten. Det var en mycket underlig upplevelse.

Inte hade jag städat heller.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, fantastiskt!

Anonym sa...

Hyfsat stört...

ninamy sa...

Haha! Hyffsat skumt.. Det där kanske hamnar på en framtida 10-topp lista över skumma saker som hänt?

Anonym sa...

bissart!!!

Anonym sa...

hahaha Strålande!!

Anonym sa...

Hahaha.. detta var det mest glimrande jag hört på länge!! Ett vrål av lycka, över hur vansinnigt roligt ditt liv ter sig:D