tisdag, juni 27, 2006

Sommarprojektet 2006

Hur tillbringar man egentligen en sommar på bästa sätt? Hur skriver man egentligen ihop en bra sommarblogg? Det som åtminstone jag förknippar med sommar är sol, glass, läsning, musik och glädje, varför jag tycker att det skulle vara roligt att kunna använda några av dessa saker i bloggen. I förstone hade jag därför tänkt recensera böcker här på bloggen, men efter viss tids funderande kom jag fram till att det skulle bli alltför få recensioner för att det skulle bli någon ordentlig kontinuitet på projektet. Istället har jag bestämt mig för att recensera min skivsamling, hela vägen från A-Ö, alla skivor (även Orup och Svullo) inkluderade. Senare idag påbörjas alltså detta projekt, och sedan följer en skiva om dagen till dess att all musik i CD-hyllan avhandlats. Om jag inte minns helt fel så är det Ryan Adams "Gold" som är först ut, och det hela kommer avslutas om några månader med Kristofer Åströms "So much for staying alive". Missa nu alltså inte detta. I princip är det som att jag lämnar ut min själ till allmänt beskådande.

Korrigering: På grund av allt för mycket fotbollstittande har jag inte hunnit med att lyssna igenom någon skiva ordentligt ännu. Första recensionen kommer därför imorgon istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

CD?? Vad hände med vinyl? Du är så -99...

Anonym sa...

Den Kan han inte...