fredag, juni 30, 2006

Fantasin att föredra

Jag har kommit fram till att mitt recensionsprojekt är ohållbart. Så här i sommar- och VM-tider finns det helt enkelt inte tillräckligt med tid att offra på att lyssna in skivor. Därför får jag helt enkelt köra en recension lite då och då, jag blir nog klar ändå så småningom.

Tillbaka till verkligheten igen: Umeå-Sundsvall 2-1. Efter förra veckans vinst trodde man att vändningen var i nära förestående (igen), men man togs snabbt ner på jorden (igen). På presskonferensen efteråt talade tränare Wilson om truppens orutin (igen) samt 2-3 andra uttjatade bortförklaringar (igen).

Ukraina spelar mot Italien ikväll; i gult och blått. I en tid då Israel ägnar sig åt tämligen omotiverade "Saving Private Ryan"-operationer, David Wilson fortfarande sitter kvar i tränarbåset och en bra duschrunk kan göra att dagen känns meningsfull (en sjuk värld helt enkelt), så räcker de välbekanta tröjfärgerna gott och väl för att de ska vinna åtminstone mitt stöd. För att travestera renässansmänniskan, filosofen och geniet Cosmo Kramer: Ukraine is strong!

Inga kommentarer: