måndag, juli 30, 2007

Borta bra...

Hemkommen igen efter en helg i Värmland. Solen sken verkligen där, åtminstone större delen
av tiden. Det drygaste är att jag är tröttare nu än i fredags. Jag undrar just hur länge man kan fortsätta att utnyttja helgerna till allt annat än vila? Någon gång borde ju den berömda väggen infinna sig strax framför en; men än så länge är sikten relativt klar.

Livets stora frågor just nu:

  1. Vid vilken temperatur fryser starköl? Fyra plusgrader är ett hett bud.
  2. Vid vilken temperatur fryser is(!)
  3. Varför ligger is ovanpå vattenytan?


Stort grattis till Irak som vann Asiatiska mästerskapen. Personligen tror jag att det kan vara viktigt för landets enande, viktigare än man faktiskt kan förstå. Minns fotbolls-VM 1990, då både öst- och västtyskar gladdes åt och gemensamt firade Västtysklands VM-guld, något som innebar en extra skjuts i skapandet av en gemensam tysk identitet. Något liknande bör nu kunna ske även i Irak. Om inte annat så är det roligt för irakierna att få något att glädjas åt mitt i allt elände.

Roger Moores hus: James fucking Bond.
Hur coolt som helst!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Starköl lär ju frysa vid minusgrader, eftersom alkohol har den effekten! Fråga 2 det vete fan, men svaret på trean vet t o m jag! När vattnet fryser till is så sväller det = blir lättare per volym dvs flyter. Vatten är en av få (den enda?) vätskan som sväller vid frysning. De är en förutsättning för liv på jorden har jag hört. Hur nördig kan en blogkommentar bli?

Forsgrens skrik-och-tvärnita-video var rätt kul..

Anonym sa...

eftersom jag inte har kunnat släppa den här viktiga fråga så har jag finkammat internet efter svar, detta hittade jag

vattnet i ölen fryser vid 0grader men om du vill frysa hela ölen så måste det vara -20grader för då fryser alkoholen