söndag, oktober 15, 2006

Sömnlös

Jag kan inte sova.

Jag vill inte sova heller. Helgen har gått alldeles för fort. Så snart jag har somnat är det bara några fragment av drömmar kvar innan det är dags att gnugga gruset ur ögonen och pina sig upp.
Förmodligen kommer drömmarna att vara negativa också, eller i värsta fall trista.

Så jag sover inte. Jag funderar istället.
Meningen med livet, meningen med döden, meningen med allt.
Varför gillar inte tjejer sport lika mycket som killar?
Varför finns det en föreställning om att man inte får tycka om både kultur och sport samtidigt?

Men framför allt: Varför verkar det som att tjejer antingen vill ha:

  • Killar med mycket pengar (vilket jag har noll förståelse och respekt för)
  • Killar som ser ut som grekiska gudar (vilket jag har full förståelse för, men som jag ändå inte tycker räcker som fullgod anledning för att bli pojkvänsmaterial).

Fan! Med de här förutsättningarna blir jag ju ensam till döddagar. Lärarlön och rävgrytsansikte. Ge mig en sportslig åtminstone!

Gif Sundsvall spelar i Superettan även nästa säsong!
Det kanske finns någon där uppe som gillar mig trots allt.



Säng, säng, säng. Sova, sova, sova säng, säng säng. Sova, sova, sova säng, säng, säng. Sova, sova, sova säng, säng, säng. Sova, sova, sova säng, säng, säng. Sova, sova, sova säng, säng, säng. Sova, sova, sova säng, säng, säng.

5 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, negativ typ du?
För det första, det finns otroligt många tjejer som gillar sport mer än vad killar gör. För det andra, kultur och sport funkar. Och slutligen, alla vill inte ha grekiska gudar. Jaja, Meningen med livet får du allt klura ut själv.

Anonym sa...

du hade ju svaret i förra inlägget "Stressa av, ta en grogg"

Anonym sa...

Att tjejer inte gillar sport lika mkt som killar bygger väl endast och enbart på föreställningen om vad tjejer och killar SKA gilla. Vissa tjejer som är intresserade av sport törs inte leva ut intresset av rädsla för att verka "okvinnliga". Könsmaktsordningen, du vet.
Jag gillar sport väldigt mkt. Om jag ngn gång skulle sätta in en kontaktannons skulle det definitivt stå att jag gillar öl, jornötter och sport på TV (gärna i kombination). Men då är det ju det där att man antagligen inte skulle få så många svar, för vilken kille vill ha en sån tjej?
Killar vill ha tjejer som är söta och tycker om att shoppa skor och ta hand om sitt utseende. Verkar vara svårt för båda könen det där.

Anonym sa...

Det verkar som att du har fastnat i dina egna föreställningar.. Din fatala beskrivning av tjejer passar inte på nån brud jag känner, och jag känner massor av tio-poängare. Lämna de förutfattade meningarna hemma nästa gång du raggar. Men ok då, jag håller hårt fast vid min grekiska gud..

Anonym sa...

Hmm, vid det här laget borde du inse att du har lite fel? Dåligt med uppdateringar här för övrigt.. men men