lördag, augusti 05, 2006

Summering

Lördag morgon.
Något känns fel. Annorlunda på något sätt.
Var är de äckliga maskarna i halsen, sanden på tungan och subwayfläckarna på tröjan?
Nej, visst ja. Det var ju nyktert igår.
N Y K T E R T! Undrens tid är uppenbarligen inte förbi.

Men jag sov ändå dåligt inatt. Jag sover oftast dåligt nu för tiden. Vaknar alltid minst en gång, oftast 04:55.
Jag antar att jag låg och väntade på livstecken, det kom dock aldrig några. Nåväl... folk håller sig nog vid liv ändå, frågan är bara i vilket skick.

Har haft en nyttig vecka för övrigt. Den avslutades igår med sju kilometers löpning i tryckande hetta. Det kändes mycket bra. Eller, som Gidlund skulle ha uttryckt det:
"Det är inget brölopp det där inte".

Det har han helt rätt i. Några sådana tycks just nu inte existera i min sinnevärld överhuvudtaget. Varken av den ena eller den andra stavningen.


Jag försöker åtminstone att bry mig...

1 kommentar:

ninamy sa...

Det är värmen. Som gör att man inte kan sova alltså.. Jag skulle med glädje se några regniga dagar med en temperatur på max 18 grader. Men det är ju jag det...