lördag, december 01, 2007

Ikaros

Låt barnen få syssla med det de vill; en devis som är noga åtlydd av de flesta nuförtiden.

Skitsnack.

Jag fick syssla med vad jag ville; nu kan jag ingenting. Först nu.. flera år senare förstår jag vilken glädje jag kunde ha haft av att lära mig instrument, idrotter, skådespel... jag kunde ha stuckit ut, skiljt mig från mängden.

Mina barn ska pressas stenhårt. De kommer att hata mig i femton år, sedan älska mig resten av sina liv. Dörrar, portar, portaler kommer att öppnas för dem.

Förverkliga sig själv genom sina barn... flyg inte för nära solen bara, den bränns. Men jag klarar ett tungt fall om jag senare kan få dig att smälta som vax.

Det sägs att jag sticker ut trots allt. Kanske det.. jag vet ingen som klagar så mycket åtminstone. Snälla, hata mig inte för det, jag behöver det just nu.


Med blid och livlig värma
Inget nytt under solen

1 kommentar:

Anonym sa...

Instämmer helt! Man vet fan inte bäst nar man är ett litet barn…