onsdag, november 01, 2006

Silly season igång

Så här några veckor efter säsongsavslutningen börjar ryktena strömma till. Efter att i fjol ha upplevt den kanske mest intressanta Silly season någonsin (vilken i och för sig följdes av den tråkigaste säsongen), så är det inte utan att man hoppas på att saker ska börja röra på sig även i år.

  • Det hittills mest glädjande beskedet är förstås att britterna, Cleaver och Price, lämnar Giffarna. De har redan lämnat staden, och i lördags skålade jag och mina vänner i champagne för att fira detta. Glädje!

  • Mika Sankala har skrivit på som tränare i ytterligare tre år. Jag ställer mig något skeptisk till detta, eftersom jag inte tror att han är rätt man att leda laget i Allsvenskan (där jag hoppas att man ska återfinnas säsongen 2008). Men han får förstås mer än gärna överbevisa mig.

  • På nyförvärvsfronten ser det klent ut än så länge. Ytterbacken Tabula blev ju klar redan den här säsongen, men har ännu inte anslutit. Ett par spelare har varit här och provat, men inga direkt spektakulära namn. Johan Melander, en gammal bekant, sägs vara på väg tillbaka till laget. Personligen är jag tveksam mot att värva gamla spelare som redan visat sig för dåliga en gång i tiden, men man får väl se. Jag avvaktar i väntan på de riktigt stora namnen.

Etta på önskelistan just nu: Jonas Wallerstedt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Med Mika Sankala bakom rodret är vi snabbt i Allsvenskan igen. Jag hade glädjen att ha honom som fysiklärare högstadiet och kan intyga att det är en bra karl.