tisdag, november 07, 2006

På glid

Iskallt.
Snorhalt.

Och jag... i höstjacka och Chuck Taylor-skor. Som Bambi på hal is, fast lite mindre söt och lite mer frusen.
Men det finns ju inga snygga vinterjackor eller -skor att tillgå. Ska man månne bita i det sura och köpa sig något halvdant?
Men med halvdana kläder känner man sig som en halvdan människa. Jag är ju inte mer än konsument, hur gärna jag än skulle vilja. Kläderna gör mannen, som någon smart marknadsföringsguru yttrade redan för vad som känns som miljontals år sedan.

Giffarna har nu gjort klart med sitt första nyförvärv inför nästa säsong: Johan Melander från IFK Timrå.
Jag kan tyvärr inte känna mig särskilt exalterad av denna nyhet. Melander har redan varit i klubben i flera år, och då inte alls hållit måttet. Han har säkert gjort bra ifrån sig i division två, men det gjorde å andra sidan en legendar som Lasse Oscarsson också (legendar här långt ifrån menat i positiv bemärkelse). För att inte tala om Edib Kurtovic, halvkass i Superettan men enligt uppgift succéman i Östersund i divisionen under. Det ÄR stor skillnad mellan elitfotbollen och divisionerna strax därunder.

Frågar ni mig så finns redan bredden i truppen, om inte annat så vimlar det av talangfulla juniorer som förtjänar en chans. Vad som saknas är spetskompetens, och den är jag åtminstone nittionio procent säker på att unge herr Melander inte kommer att bidra med.

Dags att huttra vidare, i väntan på ett större namn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Iskallt är det väl ändå inte

Anonym sa...

Om du hittar andra stilideal än The Strokes så slipper du trång skinnjacka och Converse. Prova vara lite mer pimp/hiphop: pälskappa och rastamössa värmer bra.

Anonym sa...

Annars funkar The Strokes helt perfekt som stilideal! Kör på det =)