måndag, juli 24, 2006

Ilsken och uppgiven

"Only the good die young" sjöng Freddie Mercury i Queen en gång för många år sedan, innan han själv avled i sviterna av ett alldeles för hårt leverne, vilket resulterade i att han smittades av AIDS. Av sin egen låt att döma så var alltså herr Mercury själv en av de goda människorna, och personligen tror jag att det finns en sanning i texten. Dock blir den ännu sannare om man vänder på resonemanget: De onda vinner alltid.

Varför måste det vara så? Varför är det alltid de hänsynslösa, själviska och allmänt elaka människorna som går vinnande ur striden? Jag är i och för sig medveten om att jag besvarade frågan samtidigt som jag ställde den, att de når dit de vill just tack vare att de är själviska och hänsynslösa, men jag blir ändå förbannad. Förbannad på saker jag inte kan påverka, vilket gör mig än mer förbannad.

Vad är det här för jävla världsordning?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Great site loved it alot, will come back and visit again.
»

Anonym sa...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»