fredag, januari 06, 2006

Trött man är

Varför är man alltid trött?

I flera veckor nu har jag sovit minst åtta timmar varje natt, somnat runt klockan två, vaknat absolut tidigaste klockan tio, men ändå är jag alltid trött när klockan börjar närma sig kvällning. Är det så här det ska bli framöver? Är man slut som artist nu? Det är bara en tidsfråga innan jag börjar åka hem från krogen före midnatt med ursäkter som att "det börjar bli dags att tänka på refrängen". Den dag det gått dithän så kan jag lika bra köpa en stor TV och alla säsonger av Dallas eller Kommisarie Morse på DVD och bara stänga in mig hemma. Kanske börja följa Våra bästa år också, det går ju på dagtid, så det ska jag väl kunna orka med.

Nyss fyllda tjugofyra år och se var man står: Hemlös, arbetslös och jävligt trött.

Inga kommentarer: