tisdag, september 18, 2007

L.A. here I come?

Min dygnsrytm är helt ställd på ända. För att exemplifiera vad jag menar kommer här en helt vanlig dag de senaste 14 dagarna:

  • 08:00 - Uppstigning (om så krävs. Om inte sker detta runt 11:00 istället.)
  • 09:00-17:00 - Skolarbete, eller försök till detta. Påtaglig trötthet.
  • 17:00-23:00 - Slappande, ofta kombinerat med tupplurar av längre eller kortare art.
  • 23:00-02:00 - Pigg som en mört.

Det här är inte alls bra. Jag kommer just nu bara på två bra lösningar på problemet: antingen strukturera dagarna på ett tydligt sätt, eller flytta till Japan eller Los Angeles, där jag skulle ligga i fas med mina medmänniskor. Alternativ två låter egentligen mer lockande, men jag tror att alternativ ett, på grund av sin enkelhet, måste bli förstavalet.Tyvärr, bör jag kanske tillägga.

Men, å andra sidan. Jag trivs ganska bra här också. Bara de här draculatendenserna kunde upphöra.



1 kommentar:

sophie sa...

hehe..jadu. låter som en sund student. låter som mig snarare..
fast det där pigg som en mört stadiet har jag aldrig riktigt.hm.